Sok rosszat lehetett hallani az Army of Two előzetes verziójáról, úgyhogy én is igen pesszimistán álltam hozzá a teljes verzió kipróbálásához. Hát mit ne mondjak, igen nagyot csalódtam! A játéknak az a lényege, hogy végig ketten kell megoldanunk a küldetéseket, karöltve egy barátunkkal, osztott képernyőn, vagy a live-on. Sajnos a System Link kimaradt a programból, számomra érthetetlen körülmények miatt. Persze ha éppen nincs hús vér társ a láthatáron, pótolhatjuk egy gépi karakterrel, de ugyebár messze nem hozza azt a játék élményt, mint a Co-op móka. Maga a nézet, az harmadik személyű, modern hadszinttéri, és nagyon kellemes az irányítás. A fedezékbe vonulás, vetődés, itt is jelen van, de nem fix. Amikortól bevetődünk, nem vagyunk a falhoz "szögezve". Kellemes érzés, és bizonyos szabadságfokot ad. A sebződés, úgy működik, mint már sok Konzolos játékban láthattuk, egy bizonyos mennyiségű ólom elfogyasztása után, beadjuk a kulcsot. A játékmenet hihetetlen változatos, sok országot meg fogunk látogatni, az amúgy legnagyobb szomorúságomra rövid játék idő alatt. Mint már mondtam a játéknak a legnagyobb vonzereje, hogy egész játék alatt rá vagyunk szorulva a társunkra. Csak pár példát hoznék fel, mert nem akarok semmilyen poént lelőni: mondjuk van, hogy fel kell segíteni egy magas helyre társunkat, majd oda ő fog felhúzni minket. Vagy társunk leszedi egy kocsi ajtaját, azt maga elé tartva pajzsnak, tőr előre, mi pedig mögötte, fedezékből, irtjuk a jó népet. Ha társunk lesérül (lelövik), nem hal meg rögtön, hanem lecsüccsen, és várja, hogy megmentsük, az adrenalinnal. Ha szükséges ki is húzhatjuk a tűzvonalból, eközben még mindketten eltudunk pötyögtetni pár golyót. Nem esett még szó a játék legnagyobb ötletéről, az "aggro"-ról. Ez annyit tesz, hogy van egy bizonyos "aggro méter" ami azt méri, hogy kire figyelnek jobban az ellenségek. Például ha társunk 1000el osztja az áldást egy fedezék mögül, teljesen rá terelődik a figyelem, majd mi pedig könnyű szerrel ezt kihasználhatjuk, az jómadarak mögé kerülve ledarálva őket. Fantasztikus ötlet és nagyon jól működik. A küldetések közben, a feladatok teljesítéséért kapunk pénzt, amiből fegyvereket vásárolhatunk. Ezeket 3 fő csoportra osztja a program: Elsődleges (Gépfegyverek), Másodlagos(Pisztolyok, kisebb automata fegyverek), és Speciális fegyverek(Sniperek, aknavetők). Minden fegyver tipusból egy darab lehet nálunk, plusz gránát. A fegyvereket több féle szempont szerint lehet fejleszteni, ami nagyon jó móka. Mi sok időt töltöttünk, el a fegyverek, upgreadolásával. A jelenetek nagyon akció dúsak, és mivel kicsit ritkábban van benne checkpoint, mint a többi játékban, egy-egy keményebb harcban rendesen benne van az emberben a para, és 2x is meggondolja, hogy előre rohamozzon vagy sem. Az MI véleményem szerint nagyon kifinomult, ha törünk előre visszavonulnak, a fedezéket nagyon jól válasszák meg, változtatják is, ha már többször odalőttünk, akkor már nem dugják ki a fejüket a fedezékből csak a kezüket kirakva, vaktában tüzelnek, összevontan támadnak stb... Egyetlen dolog ami nem tetszett az a játék "hossza". Sajnos borzasztó rövid lett, barátnőm is könnyes szemekkel vette tudomásul, mikor elérkeztünk a záró kép sorokhoz. Ennek ellenére, személy szerint, az elmúlt 1-1.5 évben ezzel a játékkal szórakoztam a legjobban. Ezt mindenkinek ki kell próbálnia!
XG score: 9/10
IGN score: 7.9/10
Utolsó kommentek